עיצוב משרדי הייטק

עיצוב משרדי הייטק

תאגידי הייטק הם גופים גדולים ובהם מספר רב של עובדים המתמחים כל אחד בתחום ספציפי. תכנון ועיצוב משרדי הייטק מהווה תנאי מהותי לתקשורת בינאישית שיאפשר עבודת צוות טובה יותר בין עובדי התאגיד.

תכנון חכם יעודד קשרים מקצועיים וחברתיים ואף יגדיל את תפוקת צוות העובדים במשרד. סטודיו T.Z.F מתמחה בתכנון חללים פרטיים ומרחבי עבודה ציבוריים ויוכל לתת מענה מירבי לתאגידי הייטק בתחום האדריכלות והעיצוב.

קונספט תכנוני

בתחילת תהליך התכנון יתבצע מחקר איפיון וקשרים בין המחלקות השונות בתאגיד, מחקר זה יהווה תשתית לקונספט שיוצע. חלוקת שטח המשרדים באופן מקצועי יעניק אפשרות לפיתוח החברה בצורה אופטימלית. עיצוב משרדים צריך לבטא את ערכי החברה בין היתר באמצעות שילוב מוטיבים מעולם המיתוג של החברה. שילוב אלמנטים אלה ייצור קשר משמעותי ואחריות מקצועית של צוות העובדים כלפי המותג והחברה ויעלה את קרנה של הנהלת החברה.

עיצוב משרדים הייטק

חללי עבודה דינאמיים בעיצוב משרדים בהייטק

כיום בעיצוב משרדים בכלל וגם עיצוב משרדי הייטק בפרט, דגש רב על סביבות עבודה חופשיות עם תשומת לב לאינדיבידואל ולמפגשים חברתיים. משרד טוב יציע מנעד רחב של חללים החל מעמדות עבודה אינטימיות ועד אזורי מפגש ציבוריים. “משרדנתפש כמקום המייצג ישיבה ממושכת על כיסא משרדי מול שולחן, אולם כשמדובר במשרדי הייטק החללים האפורמליים יעודדו יצירתיות ושיתופי פעולה לא שגרתיים. צורות ישיבה חופשיות מול שולחן, על כורסא, או אפילו על פוף בחלל עוטףרצויות במשרדים אלה. חדרי ישיבות וחדרי מפגש יקרבו בין בעלי תפקידים שונים ויעוררו דיונים מפרים החיוניים לקיום והתפתחות התאגיד. פינות עבודה אישיות יפוזרו בחלל ויעניקו תחושה ספונטנית. לא עוד סביבת עבודה קבועה ומקובעת אלא מקום מחייה דינאמי!

משרד כזה יעניק תחושה ביתית לצוות העובדים ויאפשר מקום של בחירה, החלל המשרדי יהפוך ממנוכר למוכר, מקום עם נשמה“, בו הרעיונות יוכלו לזרום באופן טבעי. בדרך זו, הסביבה האנושית תהווה בסיס עיצובי שיוביל לצמיחה עסקית.

אמצעים ליצירת חלל דינאמי

עיצוב משרדי היייטק נכון, יכול להפוך את החללים להיות רב תכליתיים באמצעות שימוש בריהוט מודולרי שניתן לשנות את ארגונו בהתאם לפרויקט/ אופי העבודה. שימוש ב“Open Space” יוכל לתת מענה למגוון רב של אפשרויות: פיזור פינות עבודה ומפגשים חברתיים. חשוב למצוא את האיזון הנכון בין חללים פתוחים לחדרים סגורים. מחיצות שקופות עשויות לייצר פתיחות גבוהה וספונטניות, תחושה שהחברה שייכת לכולם, כך יתווספו איכויות לעבודה.

משרד הייטק מעוצב

סגנון עיצובי מפתיע

צוות העובדים במשרדי ההייטק חיים במשרד סביב שעון ולכן המשרדים יעוצבו כך שיתנו תחושה של בית“. המשרד ייתן מעטפת של תנאי מחייה נוחים לדייריו עם כל המשתמע מכך:

  • מטבחים רחבי ידיים 
  • חדר כושר 
  • אזורי מנוחה 
  • מקלחות ועוד.

בנוסף, חללים תומכים המציעים פנאי חדר מוסיקה, כדורסל, פינגפונג, חדר משחקים, סנוקר, בר משקאות. בדרך זו יוולדו הרעיונות המבריקים באמת וזה השינוי המשמעותי של עולם התעסוקה העכשווי.

עיצוב משרדים בתחום ההייטק מסוג הזה יתאפיין במקוריות ויציע חללי עבודה ייחודיים. ייתכנו שילובים בין אלמנטים עיצוביים מעולמות שונים, למשל, בין החמים הביתי למשרדי המנוכר, בין הטבעי לתעשייתי וכד‘. שילוב צבעים מפתיעים וטקסטורות ייחודיות יגרום לסטנדרטילהיראות מעניין ומיוחד ויעניק אינטרפרטציה שונה על היומיומי“. מגלשות, נדנדות וקרוסלות שיגזרו מעולם הפנאי עשויים להשתלב מצויין בחללים אלה ולתרום לחוויה המרעננתאפשר ורצוי לעשות כיף בעבודה!

עיצוב משרדי הייטק

תחומים עליהם יש לשים את הדעת בתכנון:

  • תאורה  מינון מדויק בין תאורת אווירה לתאורת עבודה.

  • ארגונומיה  התייחסות לאינדיבידואל, לגופו ולנוחות השימוש בחלל.

  • אקוסטיקה  שילוב בדים וציפויים אקוסטיים בעיצוב החלל, עם מקדמי בליעה גבוהים.

  • הרמוניה בין הפרטי לחברתי  איזון מדויק בין פתוח לסגור, יצירת מנעד רחב של חללים המספקים מענה לעבודה דינאמית של אנשי צוות.

  • דינאמיות וגמישות  עמדות עבודה מודולריות, ריהוט מודולרי, מחיצות זזות כך שהחלל ילבש פנים אחרות בכל פרויקט.

  • נוחות  אלמנטים נוספים בחלל שיאפשרו עבודה אפקטיבית, קירות מחיקים, מגנטיים.

לסיכום: תכנון ועיצוב משרדי הייטק ידרשו שימת דגש על תחומים רבים ובעיקר על יצירתיות מקצועית.  ההמלצה היא לבחור באדריכלית שתיתן לכם מענה לאורך כל התהליך ותגרום למשרד שלכם להיראות הכי אתם ושאין דומה לו. לסטודיו T.Z.F ובראשו אדרטלי זרחיה פרומוביץ, יש את הידע המקצועי לתכנן לכם משרד שיענה על צרכיכם ויטיס אתכם קדימה. בעבודה משותפת נחשף לחידושים בתחום סביבות העבודה, יוצעו לכם פתרונות איכותיים ויצירתיים שיעודדו עבודת צוות מעולה, סביבה תומכת ויצירתית.

בכל שאלה, בקשה או ייעוץ אהיה כאן בשבילכם התקשרו אלי 0528408755 או צרו קשר באמצעות הטופס באתר

פוסטים אחרונים